i'm in love...

Daisypath Anniversary tickers

our beloved son....

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, August 10, 2010

Dosa pada Awal Ramadhan

~Ramadhan baru bermula dan aku telah melakukan dosa. Dosa yang tidak diampun Allah melainkan dari keampunan dari insan itu. Dosa sesama manusia andai tidak dimaafkan oleh sesama manusia, tidak dapatlah dipohon ampun dari yang Maha Esa.

~ Andainya hari-hari dalam Ramadhan ini ku penuhi dengan dosa noda yang sebegini, pasti puasa ku pada tahun ini tiada maknanya, tiada erti dan sia-sia.Adakah ini sebab Allah meletakkan aku di hujung dunia agar aku dapat belajar mengawal erti kesabaran, mengawal kata-kata, belajar menghargai insan penting dalam hidup.

~ Adakah aku telah berubah menjadi insan jauh tidak kenal apa itu iman, takwa, ihsan?.aku mungkin mengerti maksudnya, tapi tidak menghayati. Mungkin aku telah jauh dari cinta dan halawatul iman. Jauh dari tawakal kepada Allah. Jauh dari nur cinta Allah.

~ Ya Allah, aku ingin kembali pada fitrah ku dahulu. Fitrah yang sering merindukan Rasul Mu, kasih sayang dan cintaMu. Aku sering menangis kerana rindukan RasulMu, rindukan cinta dan kasihMu. Ya Allah, ke mana hilangnya diri itu? ke mana perginya hati itu?.Ya Allah, aku ingin kembali padaMu.Ya Allah, bantulah hamba ini untuk kembali kepada diri ini yang pernah menangis hanya keranaMu..

~Semoga Ramadhan ini aku akan ketemu kembali diri yang kehilangan jasad dan rohnya.

No comments:

Post a Comment