i'm in love...

Daisypath Anniversary tickers

our beloved son....

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, April 1, 2013

~ Petanda atau dugaan~

Salam pembaca sekalian. Apa khabar iman dan ukhuwah kita sesama umat?.

~ Pelbagai insiden telah berlaku. Bertikam lidah, bertengkar lumrah dalam kehidupan berumah tangga tapi andai terlalu kerap ia menjadi satu sel barah yang akan merebak dan merosakkan hubungan suami isteri. Kadang isu yang ditimbulkan bukan isu baru, ia isu lama yang masih belum ada penyelesaiannya.

~ Aku kadang terfikir apa yang berlaku ini adakah ia dugaan atau petanda terhadap apa yang aku pohon? Seolah-olah jawapan kepada permintaan yang selalu khabarkan kepada Illahi dalam sujudku. Aku khuatir untuk terlalu yakin, khuatir ia bisikan syaitan. Tapi kuat di sudut hatiku ia adalah jawapan dari Allah.



~ Ya Allah, aku akan terus memohon. Andai itu jalan yang terbaik, aku redha ya Allah, tapi sekiranya itu adalah jalan yang menghancurkan, jauhkan ia dari kami. Hanya Engkau yang mengetahui apa yang terbaik untuk hambaMu ini.

No comments:

Post a Comment