i'm in love...

Daisypath Anniversary tickers

our beloved son....

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, March 21, 2013

~Suratan atau kebetulan???


Salam sejahtera sekali pembaca dan saudara-saudaraku.

Apa khabar iman kita di hari ini?

Adakah ini suratan atau hanya satu kebetulan sahaja?

~ Di saat aku ingin menghulurkan bantuan kepada seorang hamba Allah, Allah tarik semua nikmat yang padahal aku dapat sebelum itu. Aku seolah-olah tidak diizinkan membantu melancarkan perancangannya. Adakah ini hanya satu kebetulan atau ia sememangnya petunjuk buat kami. Pada mulannya aku menganggap ini hanya kebetulan. Bukan rezeki ku. Tapi, ia terjadi sekali lagi, apabila aku mengusulkan perancangan untuk cuti ini. Salah satu berkaitan dengan perancangannya, aku mengusulkan untuk menyelesaikan dalam cuti ini tapi pada keesokkan harinya selepas usul aku tadi, Allah menarik balik kemudahannya. Dia terpaksa membatalkan cuti-cutinya. Allahu, setiap kali aku ingin menghulurkan bantuan, pasti ada halangan. Apakah sebenarnya yang Allah ingin sampaikan kepada kami?

~ Sebelum ini, tidak pernah kami merasa ketidakcukupan dalam melalui hari-hari bersama. Cuma kadang sekarang seolah-olah ada yang ingin Allah sampaikan kepada kami. Aku tidak mengerti apa sebenarnya yang terjadi, tapi aku berharap dan berdoa agar Allah sentiasa memberikan kami yang terbaik dan redhaNya sentiasa ada dalam setiap langkah kami berjuang dalam jalanNYa.

~ Aku teruskan jua dengan doaku agar diberikan petunjuk dan jalan yang benar. Andai apa yang dipilih memang elok untuk agama dan semua urusan kami di masa hadapan, Allah akan permudahkan jalannya. Tapi sekiranya ia hanya menambah mudharat dalam kehidupan kami, pasti Allah akan jauhkan ia dari kami.

~Persoalannya wujudkah kebetulan padahal semuanya sebenarnya telah ada dalam perancangan Allah. Allahu….

No comments:

Post a Comment