i'm in love...

Daisypath Anniversary tickers

our beloved son....

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, April 11, 2013

~PSP~Pasang Surut Perjuangan~


Salam sejahtera buat semua pembaca dan penulis blog sekalian. Apa khabar iman di hari ini? Sudahkah kita beristighfar dan bersyukur dengan segala nafas yang masih lagi digunakan untuk meneruskan kehidupan? Astaghfirullah walhamdulillah ala kul li hal.

~ Terkejut, terkedu aku oleh berita yang dibawakan olehnya sebentar tadi. Pernah aku menyatakan andai tidak menjadi aku takkan bergembira, andai jadi, aku takkan bersedih, kerana pilihan jalan yang aku pilih hanya kerana ingin redha dan rahmat Allah. Jalan yang aku pilih hanya untuk gembirakan hati semua kerana Allah. Andainya ini ketentuan Allah, aku redha dan berdoa semoga kami sentiasa mendapat rahmat dan kasih sayang Allah. Bukan mudah untuk aku melupakan kerana sayang mekar di hati. Semoga engkau redha dan menjadi lebih baik di masa depan.

//kecewa?? Allah tetap ubatnya//

//Jadi yang orang yang baik, pasti Allah datangkan pasangan yang baik//

~ Dalam berjuang, jangan pernah takut dengan apa yang orang kata, kerana Allah akan pertahankan kita jika kita benar. Allah sentiasa bersama jika kita yakin denganNYA. Tadi di sekolah, adik sekerjaku, menyatakan sebenar penampilannya adalah sepertiku, tudung labuh bulat sentiasa diserkupkan di kepala. Tetapi apabila sampai untuk mendaftar, dia mengubah tudung ke tudung biasa yang masih besar kerana takut ditegur buat kedua kalinya dalam hidup perguruan. Aku menyatakan padanya, apa takut dengan orang kata. Buat saja kerana kita menegakkan Islam dan pemakaian yang betul.

~ Teringat pada hari pertama aku melaporkan diri, aku mengenakan tudung labuh hitam sehingga ada yang menyatakan aku mualaf, aku ustazah, di sekolah itu ada murid Islam dan macam-macam lagi. Apa salah kita menegakkan pemakaian yang benar di sisi Islam.Jangan khuatir dalam berjuang, kerana perjuangan tidak pernah manis berpanjangan. Aku berpesan kepadanya, pakailah, biar apa orang kata. Mereka tidak berhak untuk menentukan di mana kita berada di sana nanti, melainkan dengan usaha kita sendiri.

// indah bukan jika sebegini?//

//jadilah idaman hati suami, jangan jadi habuan nafsu lelaki//

~ Setiap langkah yang kita ada, pastikan diletakkan Allah sedang memerhati. Kita takut melihat wajah manusia marah kerana perbuatan salah kita, adakah kita tidak takut melihat kemurkaan Allah dengan silap yang kita buat dalam hidup? Kita gembira melihat wajah orang yang kita sayang tenang dan bahagia kerana kebaikan yang kita buat, tidak mahukah kita melihat Allah dan rasul gembira dengan ketakwaan kita? Jangan dek kerana manusia itu nampak di mata kasar kita, kita sanggup buat apa saja. Ingat Allah boleh tunjuk kuasanya tampak kita minta dan tak boleh kita elak.
 
//Letak Allah di hati, dunia di tangan//
 ~ Apa jua yang berlaku, semoga ukhuwah yang terbina dengan siapa pun, akan masih kekal hingga ke akhir hayat. Mungkin kita jarang bercakap, tapi insyaAllah, aku tetap akan mendoakanmu duhai teman.

//Sahabat, moga Allah sentiasa bersamamu//

1 comment:

  1. La takhaf wala tahzan.. I've done the best part of me. Regrets? Never!! Because, I've done with all my heart, bow to Allah's will. Hehe.. Insya Allah. Love u dear!! Get well soon. We've a plenty of timee to spread our da'wah..

    ReplyDelete