i'm in love...

Daisypath Anniversary tickers

our beloved son....

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, February 4, 2013

~Kekasih yang utama~

Salam sejahtera buat semua pembaca.

~ Maulidur rasul kembali menjengah. Sibuk di sana sini mengingatkan kembali sirah rasul serta pengorbanannya. Tarikh 12 rabiulawal merupakan tarikh keramat buay umat islam,kerana pada tarikh itu lahirlah seorang pemimpin agung, pemimpin yang tiada bandingan. Setiap kali munculnya tarikh ini, pelbagai progran diadakan. Perarakan maulidur rasul, ceramah, pertandingan dan macam- macam lagi.

~ Tetapi, adakah di kalangan semua umat islam yang meraikannya rindu akan rasulnya.? Atau sekadar mengambil enteng dan hanya menikmati cuti am yang diberi? Sejauh mana kita kenal rasul, sayang rasul, rindu rasul dan cinta rasul? Sehebat mana kita melakukan sunnahnya? Bagaimana kita membawa nama islam di muka bumi ini?

~ Setelah berlalu beberapa minggu maulidur rasul, masihkah kita berselawat kepada baginda? Ingin sekali bertemu baginda dalam mimpi. Allah..bagaimana caranya? Layakkah hamba ini? Di kala resah gelisah, ingin sekali mendapatkan peluang untuk bertanya permasalahan kepada baginda. Rindunya kepada Rasul Allah.

~ Aku kembali kacau bilau, resah gelisah. Hilang tumpuanku saat solat, saat bekerja di rumah. Sering memikirkan masalah yang bukan di dalam jangkauan akal dan zahirku. Di saat ini sangat aku perlukan kata nasihat yang keluar dari Rasul Allah kerana baginda paling maksum dan paling dekat dengan Allah. Pasti baginda punya kata hikmah yang boleh menguatkan emosi mental fizikalku.

~ Allahummasollialasaidinamuhammad. Rinduku pada Rasul Allah, cintaku pada Rasul Allah akan ku salurkan denga selawat ke atas mu kekasih Allah.

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment