i'm in love...

Daisypath Anniversary tickers

our beloved son....

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, September 15, 2011

Problems come are to us to overcome it...

~God gives you problems not because she wants you to have a hard life but because she knows you can handle it and it will make you strong~

A quote that i found in FB status shuffle. Dalam bahasa Malaysia bermaksud, "Tuhan bagi masalah atau ujian bukan kerana Dia nak kita mengalami kehidupan yang susah tetapi Dia tahu kita dapat menghadapinya dan masalah itu akan buat kita lebih kuat."

Kata-kata itu bukan datang dari ahli agama, mungkin hanya direka oleh manusia biasa yang boleh menerima apa sahaja yang berlaku dalam dunia nie datangnya dari Tuhan. Ini penyataan yang datang dari insan yang percaya kewujudan Tuhan. Bagi kita umat Islam, wajib dan merupakan rukun pertama dalam rukun iman ialah Percaya kepada Allah dan barangsiapa yang tidak percaya pada Allah, tidak berimanlah orang itu.

Apabila wujudnya kepercayaan kepada Allah yang maha Esa maha Kuasa, pasti segala yang berlaku akan dikembalikan kepada Allah. Ini kerana kuatnya kepercayaan dan yakin kewujudan Allah, yang mengatur segala apa yang berlaku di dalam dunia ini. Baik rezeki, jodoh pertemuan, kaya miskin, hidup mati semuanya memang di dalam tangan Allah. Apa daya kita untuk menidakkan kekuasaannya yang terang lagi bersuluh.

No comments:

Post a Comment