i'm in love...

Daisypath Anniversary tickers

our beloved son....

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, July 27, 2012

Ramadhan 1433h...

Assalamualaikum pembaca blog.. Lama sudah tidak menulis di blog. Apa khabar pembaca sekalian?. Tahun 2012 akan beralih ke Ogos, maknanya tinggal 5 bulan terakhir sebelum beralih ke 2013.. Bulan Islam juga sudah masuk 7 ramadhan, 7 hari menjalankan ibadah puasa, rukun islam yang ketiga. Masa sungguh pantas berlalu tanpa disedari.

~ Sepanjang 7 hari berpuasa, hanya 5 kali berbuka dan bersahur bersama suami. 2 hari encik suami bersahur dan berbuka bersama org tuanya di kuching atas urusan kerja. Sudah terbiasa dengan kesibukan si dia yang selalu 'travelling', jadi aku sudah terbiasa mengurus anak dan diri sepanjang ketiadaannya. Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar dan jauh dari musibah. Minggu depan, suami akan pergi ke ulu, jadi tinggallh berdua lagi di rumah. Hanya satu yang diharapkan, semoga perjalanan pergi dan balik si suami selamat dan jauh dari apa2 malapetaka.

~ Ramadhan bulan yang penuh berkat. Terawikh, tadarus, solat sunat, semuanya berebut untuk membuat amalan. Harap2 ramadhan kali ini lebih baik dari tahun sebelumnya. Ingin sekali mengkhatamkan Al-Quran tahun ni. InsyaAllah boleh..

~ tingkatkan iman dan amal dalam ramadhan ini..khuatir tidak berkesempatan bertemu lagi..selamat beramal!!

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment